Uspješno završena četverodnevna edukacija nastavnika na temu „Online didaktika“
U okviru projekta “Stručno obrazovanje u BiH” kojeg realizuje Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime njemačke vlade i Švicarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) održana je edukacija čiji je cilj bio da kroz pet modula poveća digitalne kompetencije nastavnika za planiranje i izvođenje nastave u online okruženju.
Sprovođenje obuke GIZ je povjerio Institutu za tehnološko usavršavanje njemačke pokrajine Hessen.
U okviru istog projekta naši nastavnici imali su priliku pohađati edukaciju “Online nastava uz MS 365”.
Zahvaljujemo se organizatoru na veoma korisnoj edukaciji, kao i gospođi Amri Muratović, koja je zadužena za koordinaciju sa našom školom.
Posebnu zahvalnost upućujemo gospođi Sanidi Hasanović-Čar koja je okviru ovog projekta zadužena za edukacije nastavnog kadra i edukacije uposlenika partnerskih institucija i organizacija,
Sanidinim predanim radom, stalnom komunikacijom sa Institutom i uvezivanjem svih je bilo omogućeno održavanje i ove obuke.
Posljednji dan edukacije bio je jako zahtijevan, a ujedno i najuspješniji. Učesnici edukacije bili su podijeljeni u grupe. Svaka grupa imala je zadatak da pripremi jedan nastavni čas, uz konkretno korištenje znanja i alata koje su naši nastavnici imali priliku koristiti tokom edukacije. U sklopu evaluacije, prezenteri su u direktnom video pozivu predstavljali radove grupe. Zaista se moglo vidjeti jako puno dobrih ideja i konkretnih primjera, a uspješna realizacija i predstavljanje ovih zadataka jedan je od preduslova za dobivanje certifikata.
Edukatori su se veoma dobro pripremili za ovu edukaciju. Modeli su jako dobro osmišljeni, interesanstni i nadasve uspješni te će našim nastavnicima pomoći da spremno uđu u novo polugodište.
Kratki opisi modula edukacije:
Modul 1 – uvodi u ključne koncepte i metode online didaktike i daje pregled relevantnih kompetencija i ishoda učenja
Modul 2 – U ovoj kratkoj nastavnoj sekvenci učesnici raspravljaju o prelasku sa planiranja nastave u razredu koja je usredotočena na nastavnika i učenika na planiranje online nastave
Modul 3 – Učesnici primjenjuju različite sinhrone nastavne alate. Ovim se potiče metodička i medijska kompetencija u digitalnom okruženju i to predstavlja ključ za dobru online nastavu (koja je usredotočena na nastavnika i učenika).
Modul 4 – Nakon kratkog uvoda u sistem za upravljanje učenjem, učesnici zajednički realiziraju planiranu online nastavnu sekvencu u sistemu Moodle kao primjer. Osim toga, učesnici u sklopu grupnog rada i samostalnog učenja istražuju aktivnosti i resurse koji postoje na ovoj platformi, na osnovu nastavnog koncepta iz Modula 2.
Modul 5 – U sklopu zadnjeg modula se povezuje ono što je naučeno na prethodnim modulima. U prvom dijelu, učesnici u grupama pripremaju vlastitu online nastavu sa sinhronim i asinhronim elementima. U drugom dijelu se predstavljaju i ocjenjuju rezultati rada.